Δευτέρα, 29 Απριλίου 2013

Τι γιορτάζουμε κάθε ημέρα της Μ. Εβδομάδας



Τι είναι Μεγάλη Εβδομάδα;
Η Μεγάλη Εβδομάδα είναι η εβδομάδα πριν το Πάσχα (από την Κυριακή των Βαϊων το βράδυ μέχρι το Μ. Σάββατο) και ονομάζεται «Μεγάλη», όχι γιατί έχει περισσότερες μέρες ή ώρες από τις άλλες εβδομάδες, αλλά γιατί τα γεγονότα όπου τελούνται και βιώνονται στους Ιερούς Ναούς είναι κοσμοσωτήρια για τον άνθρωπο!
Πώς βιώνεται ο λειτουργικός χρόνος τη Μεγάλη εβδομάδα;
Η Εκκλησία από την μεγάλη της φιλανθρωπία, για να μπορέσουν όσο είναι δυνατόν περισσότεροι πιστοί να συμμετέχουν στις Ακολουθίες, επέτρεψε από την αρχή της Μ.
Εβδομάδας, να ψάλλεται ο Όρθρος της επόμενης ημέρας. (π.χ. την Κυριακή των Βαϊων το βράδυ ψάλλεται ο Όρθρος της Μεγάλης Δευτέρας).
Τι τελείται τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας;
Οι τέσσερις πρώτες ημέρες μας προετοιμάζουν πνευματικά για το θείο δράμα και οι Ακολουθίες ονομάζονται «Ακολουθίες του Νυμφίου».
Μεγάλη Δευτέρα (Κυριακή Βαϊων βράδυ):
Την Μεγάλη Δευτέρα κυριαρχούν δύο γεγονότα:
α) Η ζωή του Ιωσήφ του 11ου γιού του Πατριάρχη Ιακώβ, του ονομαζόμενου Παγκάλου, δηλαδή του ωραίου στο σώμα και τη ψυχή. Ο Ιωσήφ προεικονίζει με την περιπέτειά του (που πουλήθηκε σκλάβος στην Αίγυπτο) τον ίδιο τον Χριστό και το πάθος Του.
β) Το περιστατικό της άκαρπης συκιάς που ξέρανε ο Χριστός (Ματθ. 21, 18-22):
Συμβολίζει την Συναγωγή των Εβραίων και γενικά την ζωή του Ισραηλιτικού λαού που ήταν άκαρποι από καλά έργα.
Μεγάλη Τρίτη (Μεγάλη Δευτέρα βράδυ):
Την Μεγάλη Τρίτη θυμόμαστε και ζούμε δύο παραβολές:
α) Των δέκα παρθένων (Ματθ. 25,1-13) που μας διδάσκει να είμαστε έτοιμοι και γεμάτοι από πίστη και φιλανθρωπία.
β) Των Ταλάντων (Ματθ. 25,14-30), που μας διδάσκει να είμαστε εργατικοί και πρέπει να καλλιεργούμε και να αυξήσουμε τα πνευματικά μας χαρίσματα.
Μεγάλη Τετάρτη (Μεγάλη Τρίτη βράδυ):
Η Μεγάλη Τετάρτη είναι αφιερωμένη στην αμαρτωλή γυναίκα (Λουκ. 7,47), που μετανιωμένη άλειψε τα πόδια του Κυρίου με μύρο και συγχωρήθηκε για τα αμαρτήματά της, γιατί έδειξε μεγάλη αγάπη και πίστη στον Κύριο. Ψάλλεται το περίφημο τροπάριο (δοξαστικό) της Υμνογράφου Μοναχής Κασσιανής.
Μεγάλη Πέμπτη (Μεγάλη Τετάρτη βράδυ):
Την Μεγάλη Πέμπτη γιορτάζουμε 4 γεγονότα :
α) Τον Ιερό Νιπτήρα, το πλύσιμο δηλαδή των ποδιών των μαθητών από τον Κύριο, δείχνοντας για το ποια πρέπει να είναι η διακονία των πιστών στην Εκκλησία.
β) Τον Μυστικό Δείπνο, δηλαδή την παράδοση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας.
γ) Την Προσευχή του Κυρίου, στο Όρος των Ελαιών και
δ) την Προδοσία του Ιούδα, δηλαδή την αρχή του Πάθους του Κυρίου.
Μεγάλη Παρασκευή (Μεγάλη Πέμπτη βράδυ):
Την Μεγάλη Παρασκευή έχουμε την Κορύφωση του θείου δράματος, τελείται η «Ακολουθία των Παθών» και θυμόμαστε και βιώνουμε τα Σωτήρια και φρικτά Πάθη του Κυρίου και Θεού μας. Δηλαδή:
α) Τα πτυσίματα
β) τα μαστιγώματα
γ) τις κοροϊδίες
δ) τους εξευτιλισμούς
ε) τα κτυπήματα
στ) το αγκάθινο στεφάνι και κυρίως την
ζ) Σταύρωση και
η) τον θάνατο του Χριστού μας.
Μεγάλο Σάββατο (Μεγάλη Παρασκευή πρωϊ και βράδυ):
Το Μεγάλο Σάββατο το πρωϊ γιορτάζουμε:
α) την Ταφή Του Κυρίου και
β) την Κάθοδο Του στον Άδη, όπου κήρυξε σε όλους τους νεκρούς. Έτσι Μεγάλη Παρασκευή το πρωϊ (ημερολογιακά), τελούνται οι εξής ακολουθίες: Ακολουθία των Μεγάλες Ωρών και στις 12.00 το μεσημέρι της Αποκαθηλώσεως, δηλαδή την Ταφή Του Κυρίου από τον Ιωσήφ τον Αριμαθαίας και το Νικόδημο τον Φαρισαίο, μέλος του Μ. Συμβουλίου και κρυφό μαθητή του Κυρίου.
Την Μεγάλη Παρασκευή το βράδυ (ημερολογιακά) ψάλλονται τα Εγκώμια και έχουμε την περιφορά του Επιταφίου!
Κυριακή του Πάσχα (Μ. Σάββατο πρωϊ και νύχτα από τις 12.00 π.μ):
Το Μεγάλο Σάββατο (ημερολογιακά) το πρωϊ, έχουμε την λεγόμενη «1η Ανάσταση», δηλαδή το προανάκρουσμα της Αναστάσεως που μεταδίδουν οι ύμνοι και της προσμονής της λυτρώσεως όλης της κτίσεως από την φθορά και τον θάνατο!
Το Μεγάλο Σάββατο στις 12.00 (δηλαδή ουσιαστικά την Κυριακή), έχουμε την ζωηφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας, την ήττα του θανάτου και της φθοράς και την αφή του Αγίου Φωτός στον κόσμο από το Πανάγιο Τάφο.
Κυριακή του Πάσχα στις 11.00 π.μ. ή το απόγευμα, τελείται ο «Εσπερινός της Αγάπης», όπου σε πολλές γλώσσες διαβάζεται το Ιερό Ευαγγέλιο και διατρανώνεται παγκοσμίως η νίκη του θανάτου και η εποχή της Καινούριας Διαθήκης, της χαράς και της Αναστάσιμης ελπίδας.
Ποιο είναι το βαθύτερο νόημα των Παθών και της Αναστάσεως για όλους εμάς τους Πίστους;
Οι πιστοί βιώνουμε τα πάθη και την ανάσταση του Χριστού συμμετέχοντας ενεργά σε αυτά με «συμπόρευση», «συσταύρωση» και «συνανάσταση»! Ο Χριστός με την θέληση του (εκουσίως), έπαθε και ανέστη για να σωθούμε όλοι εμείς! Αυτό σημαίνει ότι δεν λυπούμαστε «μοιρολατρικά» για το Πάθος του, αλλά για τις δικές μας αμαρτίες και αφού μετανοιώνουμε ειλικρινώς μπορούμε την αντικειμενική σωτηρία που χάραξε ο Χριστός να την κάνουμε και υποκειμενική – προσωπική σωτηρία!
http://imverias.blogspot.gr/2013/04/blog-post_321.html#more
 Πηγή: http://ipaideia.gr

Iστορία του Ιησού για τα Παιδιά


Φωτογραφικό οδοιπορικό στα Ιεροσόλυμα


Κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα



Πρέπει ένα παιδί να νηστεύει;


Το ερώτημα του τίτλου απασχολεί πολλούς γονείς οι οποίοι θέλουν να νηστέψουν αυτές τις ημέρες, αλλά δεν ξέρουν τι πρέπει να κάνουν και πολύ περισσότερο, εάν μπορεί ένα μικρό παιδί να τους ακολουθήσει στη νηστεία.


Ἔρευνα τοῦ Πανεπιστημίου Κρήτης δείχνει ὅτι οἱ διατροφικές ἐπιταγές τῆς Ὀρ­θόδοξης Ἐκκλησίας εἶναι ἄκρως εὐεργετικές γιά τήν ὑγεία τῶν παιδιῶν.
.
Η νηστεία είναι μία άριστη ευκαιρία να υιοθετήσουν
έστω για κάποιες ημέρες χορτοφαγική δίαιτα

Στο επιστημονικό άρθρο που θα διαβάσετε θα ενημερωθείτε πλήρως για το εάν ένα παιδάκι μπορεί και πρέπει (από ιατρικής απόψεως) να νηστεύει, από ποια ηλικία και πάνω δεν διατρέχει κανένα κίνδυνο και τέλος θα διαβάσετε τα οφέλη μια νηστείας στον οργανισμό ενός παιδιού 
Της παιδιάτρου Χρυσάνθης Λαθήρα
Διανύουμε τις μέρες της Σαρακοστής και πολλές ελληνικές οικογένειες νηστεύουν δηλαδή απέχουν από κρέας και οτιδήποτε προέρχεται από τα ζώα.
Στην ερώτηση εάν τα παιδιά μπορούν να νηστεύουν και αν αυτή η συνήθεια προκαλεί κάποιο πρόβλημα υγείας είναι πως ναι, μπορούν να ακολουθούν τη νηστεία των γονιών τους ιδιαίτερα κατά την σχολική ηλικία δηλαδή μετά τα 5-6 χρόνια της ζωής τους.

Η νηστεία είναι μία άριστη ευκαιρία να υιοθετήσουν έστω για κάποιες ημέρες χορτοφαγική δίαιτα, οπότε θα εισάγουν στη διατροφή τους  όσπρια (πλούσια πηγή φυτικών πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας) χορταρικά (φυτικές ίνες που βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του εντέρου) ελαιόλαδο και όχι ζωικής προέλευσης λίπη, ωμούς ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα, θαλασσινά (πλούσια σε πρωτεΐνες, ιχνοστοιχεία) και άφθονα φρούτα (πηγή βιταμινών και αντιοξειδωτικών συστατικών).
Εκτός από τα διατροφικά οφέλη με τη νηστεία ένα παιδί εξασκείται στην εγκράτεια και μαθαίνει να βάζει όρια στα θέλω του.
Πιθανότατα κάποιοι γονείς θα αναρωτηθούν για το αν το παιδί τους προσλαμβάνει αρκετή πρωτείνη ή ασβέστιο κατά τη διάρκεια της νηστείας. Το κρέας (κόκκινο ή λευκό) είναι η πιο πλούσια σε πρωτείνη τροφή όμως μπορεί να αντικατασταθεί την περίοδο της νηστείας με όσπρια (π.χ φακές) συνδιασμένα με δημητριακά (ρύζι ή κινόα) οπότε αυξάνεται η απορρόφηση του σιδήρου. Πλουσιες σε πρωτείνη τροφές είναι και οι ξηροί καρποί, δημητριακά όπως η βρώμη, η ζέα και τα προιόντα της σόγιας.
Ασβέστιο προσλαμβάνεται με τα θαλασσινά, αμύγδαλα, σουσάμι, ταχίνι και χαλβά.
Μετά το πέρας της νηστείας έρχεται ο εορτασμός του Πάσχα και τα παιδιά σύμφωνα με το πνεύμα των εορτών καταναλώνουν αυγά, άφθονο κρέας και πολλά γλυκά. Η απότομη αλλαγή του προγράμματος διατροφής από την νηστεία στην ανεξέλεγκτη κατανάλωση των πασχαλινών εδεσμάτων μπορεί να προκαλέσει γαστρεντερικές ενοχλήσεις σε παιδιά αλλά και σε μεγάλους. Η προσαρμογή της διατροφής από τη νηστεία πρέπει να γίνει με προσοχή.Τα παιδιά αλλά και οι ενήλικες δεν χρειάζεται να φάνε σε μία ημέρα όλα όσα στερήθηκαν κατά...
 τη διάρκεια της νηστείας. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίδεται στα παιδιά που πάσχουν από νεανικό διαβήτη και σε όσα είναι υπέρβαρα .

Η πατροπαράδοτη μαγειρίτσα το βράδυ της Ανάστασης του Χριστού βοηθά στη προετοιμασία του πεπτικού συστήματος για το φαγοπότι της επόμενης ημέρας. Ανήμερα του Πάσχα στο γιορτινό τραπέζι πρέπει να υπερέχει η παρουσία φρέσκων λαχανικών που θα συνοδεύουν τον οβελία.. Τα μικρά παιδιά θα είναι προτιμότερο να καταναλώνουν το πιο άπαχο τμήμα του αρνιού (μπούτι).Το κρέας του αρνιού μπορεί να εμπλουτίζεται με άφθονη ρίγανη που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες και προστατεύει από τις επικίνδυνες νιτροζαμίνες που παράγονται στο κρέας. Επίσης να μην ξεχνάμε το λεμόνι που βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου. Τα παιδιά είναι καλό να μην καταναλώνουν ζωικά εντόσθια αλλά φρέσκες σαλάτες και μετρημένες ποσότητες ψητού κρέατος. Τα πασχαλινά αυγά πρέπει να περιορίζονται σε μόνο ένα την ημέρα αφού η υπερκατανάλωσή τους αυξάνει τα λιπίδια του αίματος Ένα παιδί μπορεί να καταναλώνει άφοβα τρία έως πέντε αυγά την εβδομάδα .Μέτρο χρειάζεται και στα γλυκά που κατακλύζουν τα περισσότερα σπίτια, με το παραδοσιακό τσουρέκι να έχει την τιμητική του τις ημέρες του Πάσχα.

Ας μη ξεχνάμε ότι τα περισσότερα από τα γλυκά αυτά προσφέρουν εκατοντάδες θερμίδες και προκαλούν αύξηση του βάρους γιατί είναι πλούσια σε ζάχαρη και λιπαρά. Υπάρχει βέβαια και ο πειρασμός των σοκολατένιων αυγών που καταναλώνονται κυρίως από τα μικρά παιδιά και που είναι αιτία για αύξηση του βάρους τους και εκδήλωση τροφικών αλλεργιών.
Συνοψίζοντας , η μετάβαση από τη νηστεία στο εορταστικό διαιτολόγιο πρέπει να γίνει με μέτρο και με μικρές ποσότητες. Στην αντίθετη περίπτωση θα προκληθούν πεπτικά ενοχλήματα όπως εμετοί και διάρροιες ή τροφικές αλλεργίες , αύξηση σωματικού βάρους και εκδήλωση μεταβολικών διαταραχών όπως αύξηση του σακχάρου του αίματος και υπερχοληστεριναιμία, υπερλιπιδαιμία. Οι διατροφικές συνήθειες των γονιών αποτελούν πρότυπο για τα παιδιά οπότε πρώτοι οι γονείς με το παράδειγμά τους διδάσκουν στα παιδιά τους το μέτρο και την ποιότητα στη διατροφή ,ώστε να είναι υγιείς ενήλικες.

Χρυσάνθη Λαθήρα
παιδίατρος
lathiraped@gmail.com  
iatropedia.gr
http://hamomilaki.blogspot.gr

Πέμπτη, 25 Απριλίου 2013

Ιστορία Δ΄. Κεφάλαιο 38. Το ρωμαϊκό κράτος



Συνομιλία με τα παιδιά της Δ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Επισκοπής Κύπρου

Σήμερα είχαμε τη χαρά να συνομιλήσουμε ζωντανά, με εικόνα και ήχο, με τα παιδιά της Δ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Επισκοπής Κύπρου μέσω skype. 

Μιλήσαμε για τα έθιμα της Μεγάλης Εβδομάδας και του Πάσχα, όπου και διαπιστώσαμε ότι έχουμε τα ίδια, όπως ήταν άλλωστε φυσικό κι αναμενόμενο. Ανταλλάξαμε ευχές και ελπίζουμε να τα ξαναπούμε σύντομα. 

Μπορείτε να επισκεφτείτε τον ιστότοπο του σχολείου της Επισκοπής κάνοντας κλικ στην παρακάτω εικόνα.




Το blog της Δ΄ τάξης μπορείτε να το επισκεφθείτε στη διεύθυνση:   http://d1class.blogspot.gr/




Τετάρτη, 24 Απριλίου 2013

Αν είχα το παιδί μου να το μεγαλώσω ξανά από την αρχή!




Αν είχα το παιδί μου να το μεγαλώσω ξανά από την αρχή… (ποίημα της Diana Loomans)
Θα ζωγράφιζα με τα δάχτυλα περισσότερο,
και θα έδειχνα με το δάχτυλο λιγότερο.
Θα διόρθωνα λιγότερο,
και θα συνδεόμουν περισσότερο.
Θα σταματούσα να έχω τα μάτια στο ρολόι μου,
και θα άρχιζα να βλέπω με τα μάτια μου.
Θα νοιαζόμουν να ξέρω λιγότερα,
και θα ήξερα να νοιάζομαι περισσότερο.
Θα έκανα περισσότερες πεζοπορίες,
και θα πετούσα περισσότερους χαρταετούς.
Θα σταματούσα να το παίζω σοβαρή,
και θα έπαιζα στα σοβαρά.
Θα διέσχιζα τρέχοντας περισσότερα λιβάδια,
και θα κοίταζα περισσότερα αστέρια.
Θα αγκάλιαζα περισσότερο,
και θα τραβολογούσα λιγότερο.
Θα ήμουν άκαμπτη λιγότερο συχνά,
και θα επιβεβαίωνα πολύ περισσότερο.
Θα έχτιζα πρώτα αυτο-εκτίμηση,
και αργότερα το σπίτι.
Θα δίδασκα λιγότερο για την αγάπη της δύναμης,
και περισσότερο για τη δύναμη της αγάπης.
Δεν έχει σημασία αν το παιδί μου είναι μεγάλο ή μικρό, από σήμερα και στο εξής θα τα εκτιμώ όλα περισσότερο.
 Πηγή:http://ipaideia.gr

Δευτέρα, 22 Απριλίου 2013

2.000 παιδικές ζωγραφιές



2.000 παιδικές ζωγραφιές from Xristos Xarmpis


Για να εκτυπώσετε κάποια εικόνα, κάνετε δεξί κλικ πάνω της και επιλέγετε: αποθήκευση ως

 την αποθηκεύετε όπου θέλετε π.χ. επιφάνεια εργασίας και μετά με διπλό κλικ την ανοίγετε με το πρόγραμμα που έχετε επιλέξει να ανοίγετε τις φωτογραφίες σας και πατάτε εκτύπωση.

  

ΟΙ ΕΝΝΕΑ ΜΟΥΣΕΣ






Μαθηματικά Δ΄. Ενότητα 7. Κεφάλαιο 45. Διαχειρίζομαι σύνθετα προβλήματα

Ελληνική μυθολογία για μαθητές Επ.6 ~ Ο Ιάσων & το Χρυσόμαλλο Δέρας



Ελληνική μυθολογία για μαθητές Επ.6 ~ Ο Ιάσων... από KRASODAD

Ιστορία Δ΄. Επαναληπτικό στα Ελληνιστικά Χρόνια

Μικρού μήκους ντοκιμαντέρ για το δημοτικό σχολείο της Γαύδου και της μοναδικής του μαθήτριας




Κυριακή, 21 Απριλίου 2013

21η Απριλίου - Η μαύρη επέτειος...


Στις 21 Απριλίου 1967 εκδηλώνεται στην Αθήνα στρατιωτικό πραξικόπημα, γνωστό σαν η Χούντα των Συνταγματαρχών κατά ωμή παραβίαση του τότε Συντάγματος, με αποτέλεσμα την επιβολή του δικτατορικού καθεστώτος (1967 - 1974).
 

Σαν σήμερα πριν από 46 χρόνια...Επέτειος του πραξικοπήματος της 21ης Απριλίου και της μετέπειτα επτάχρονης δικτατορίας.

Σαν συμβολή στη συλλογική ιστορική μας μνήμη, ας θυμηθούμε τα λόγια του καθηγητής Οικονομίας της Παντείου Σάκη Καράγιωργα κατά την απολογία του στο έκτακτο στρατοδικείο της Αθήνας τον Απρίλιο του 1970. Ο Σάκης Καράγιωργας υπήρξε ιδρυτικό μέλος της αντιδικτατορικής οργάνωσης "Δημοκρατική Αμυνα" και διεθνές σύμβολο του αντιφασιστικού αγώνα.

"Ο επίλογος της απολογίας του Σάκη Καράγιωργα
στο Έκτακτο Στρατοδικείο της Αθήνας
(7 Απριλίου 1970)

[...] Κύριοι στρατοδίκαι, µέχρι τώρα σας εξέθεσα τους λόγους
δια τους οποίους συµµετέχω εις την ∆ηµοκρατικήν Άµυναν
Είχα χρέος µου να αγωνισθώ εις τα πλαίσια της οργανώσεως
αυτής προς αποκατάστασιν των δηµοκρατικών ελευθεριών εις
την χώραν. Είχα χρέος, πρώτον, ως άνθρωπος απέναντι της
ιστορίας. Απέναντι δηλαδή όλων εκείνων οι οποίοι ηγωνίσθη-
σαν µε τον λόγον ή µε τα όπλα, εκείνων που έχυσαν ποταµούς
αίµατος δια να κληροδοτήσουν εις ηµάς την ελευθερίαν και
την δηµοκρατίαν. ∆εύτερον, είχα χρέος ως καθηγητής απένα-
ντι εις τους φοιτητάς µου. Εις τους νέους αυτούς δεν µετέδιδα
µόνον ξηράς επιστηµονικάς γνώσεις. Τους είχα γαλουχήσει µε
την ιδέαν ότι ορθαί αποφάσεις επί των µεγάλων προβληµάτων
της χώρας λαµβάνονται µόνον µε την δηµοκρατικήν διαδικα-
σίαν επιλογής. Θα ήµουν ασυνεπής και θα εθεωρείτο δι’ εµέ
φυγοµαχία εάν δια του αγώνος µου δεν εδικαίωνα τας ιδέας
µου περί ελευθερίας και δηµοκρατίας απέναντι των φοιτητών
µου. Τέλος, κύριοι στρατοδίκαι, είχα ένα προσωπικόν χρέος
απέναντι του ελληνικού λαού και της πατρίδος. Αυτός ο λαός
έκανεν πολλάς θυσίας και δαπάνας χάριν εµού. Με εσπούδα-
σεν εις τα ελληνικά πανεπιστήµια, µε έστειλεν µε υποτροφίαν
δι’ ανωτέρας σπουδάς εις το εξωτερικόν, µε έκανεν καθηγητήν
ανωτάτης σχολής και ανώτατον κρατικόν λειτουργόν. ∆ι’ όλας
αυτάς τας θυσίας τι ζητεί ως αντάλλαγµα από εµέ ο ελληνικός
λαός και η πατρίς; Τι ζητεί από όλους τους πνευµατικούς
ανθρώπους; ∆ύο µόνον πράγµατα. Να προσφέρουν τας επι-
στηµονικάς των υπηρεσίας και να είναι θεµατοφύλακες των
ηθικών και πνευµατικών αξιών του ελληνικού λαού. Είχα υπο-
χρέωσιν, εποµένως, κύριοι στρατοδίκαι, να εξοφλήσω αυτό το
µεγάλο χρέος µου, ακόµη και εάν παρίστατο ανάγκη να δώσω
και την ζωήν µου."







Ο καθηγητής Οικονομίας της Παντείου Σάκης Καράγιωργας ήταν ιδρυτικό μέλος της αντιδικτατορικής οργάνωσης «Δημοκρατική Άμυνα». Τραυματίστηκε βαριά στην προσπάθειά του να ενεργοποιήσει βόμβα εναντίον του χουντικού καθεστώτος, στις 14 του Ιούλη 1969, με αποτέλεσμα να παραμείνει ανάπηρος στο χέρι του εφ’ όρου ζωής. Πιάστηκε και βασανίστηκε άγρια από τη χούντα, και τον Απρίλη του 1970, μετά από μια φλογερή αγωνιστική «απολογία»- δριμύ κατηγορώ εναντίον του χουντικού φασισμού καταδικάστηκε από το «Έκτακτον Στρατοδικείον Αθηνών» στην ποινή «της ισοβίου καθείρξεως». Από τότε ο Καράγιωργας έγινε διεθνές σύμβολο του αντιφασιστικού αγώνα του Λαού μας. Ο Σάκης Καράγιωργας πέθανε το 1985.

Πηγή: ΕΡΤ